دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

از نصب دوربین مدار بسته در چه مکان هایی از محل کار نباید غافل شویم؟

از نصب دوربین مدار بسته در چه مکان هایی از محل کار نباید غافل شویم؟

 

دوربین مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی، امروز در همه مکان ها حتی در فضای داخلی منازل وجود دارند و اهداف نظارتی و امنیتی متفاوتی را دنبال می کنند؛ اما بدون شک یکی از مکان های استراتژیکی که نباید از نصب دوربین مداربسته در آن غافل شوید، محیط های کاری است. محل کار بیش از مکان های دیگر می تواند در معرض اختلافات و تنش هایی قرار گیرد که تنها تصاویر دوربین مدار بسته، راه حل آنهاست.

از آن جایی که ایمن نگه داشتن افراد، ساختمان ها و دارایی های یک شرکت حیاتی است؛ نصب دوربین مدار بسته در محل کار، دارای نکاتی است که رعایت آن ها می تواند کارایی آن را افزایش دهد. به همین دلیل است که خرید دوربین مدار بسته در این مکان ها باید با تحقیق و اطلاعات کافی همراه باشد. در ادامه، مکان های استراتژیک در محل کار برای نصب دوربین مدار بسته را معرفی کرده و نکات آن را شرح می دهیم.

نصب دوربین مدار بسته در انبارها

اگر در محیط کاری خود انبار نگهداری اجناس و تجهیزات دارید، قطعا به اهمیت نصب دوربین مدار بسته در جای جای انبار نگهداری خود واقف هستید؛ اما در نظر داشته باشید دوربین مداربسته در انبار تنها با هدف جلوگیری از سرقت یا پیگیری آن نصب نمی شود؛ بلکه هنگام مغایرت موجودی و مسائلی از این قبیل می تواند کمک کننده باشد. اتاق های بایگانی اسناد نیز اهداف نظارتی مشابهی را دنبال می کنند.

نکته: برای انبار ها و اتاق های اسناد بهتر است از دوربین هایی که در روز و شب، رزولوشن بالایی دارند استفاده کنید تا جزئیات محصولات و اوراق به خوبی قابل مشاهده باشد. فناوری تشخیص چهره و حرکت دوربین امنیتی نیز بسیار مهم و کمک کننده است.

اتاق های سرور و نکات نصب دوربین مداربسته در آن

با توجه به اینکه اتاق‌های سرور اغلب بسیار تاریک هستند، باید از دوربین‌هایی با کاهش نویز دیجیتال دو بعدی یا سه بعدی یا نور مادون قرمز استفاده کرد تا بهترین کیفیت تصویر ثبت شود. هر چه اطلاعات مهم تری در سرور های خود نگهداری می کنید، قابلیت های تشخیص چهره و حرکت اهمیت بیشتری می یابند.

Picture4

نکته: اگر تجهیزات ضبط دوربین مداربسته را نیز در این مکان نگهداری می کنید، پروتکل های امنیتی را در این فضا بیشتر رعایت کنید. برای جلوگیری از تشخیص سریع اتاق توسط سارقین، تابلو اتاق سرور را پشت در اتاق سرور نچسبانید!

نصب دوبین مداربسته در ورودی ها و خروجی ها

دوربین های مداربسته باید در تمامی ورودی ها و خروجی های محل کارشما نصب شوند. حتی ورودی و خروجی های پله های اضطراری و هر مکان دیگری که احتمال ورود غیر مجاز وجود دارد.

نکات:  این دوربین ها باید دور از تابش مستقیم منابع نوری نصب شوند تا بتوانند تصاویر واضحی از جزئیات و چهره ها ارائه دهند. دید در شب این دوربین ها نیز اگر در فضای بسته و بسیار کوچک نصب می شوند، نباید از نوع وارم لایت باشند؛ چرا که برگشت نور چراغ های دید در شب وارم لایت، تصویر را محدود می کند. در محیط های باز نیز، دید در شب باید برد بیشتری را پوشش دهد. همچنین بهتر است این دوربین ها به راحتی دیده شده و قابل تشخیص باشند. دوربین های بالت هم گزینه مناسبی هستند؛ زیرا از نظر اندازه بزرگ بوده و هم برای فضای بیرونی مناسب اند و دربرابر آفتاب، باران، برف و گرد و خاک مقاوم هستند.

نصب دوربین مداربسته پارکینگ های ماشین

پارکینگ ها می توانند مکانی محبوب برای سرقت و یا خرابکاری باشند. دوربین های PTZ (Pan Tilt Zoom) اغلب انتخاب خوبی برای نصب در پارکینگ خودرو هستند؛ زیرا درجه بالایی از نظارت را از یک نقطه ارائه می‌کنند و می‌توانند در زمان واقعی، روی پلاک‌های خودرو بزرگ‌نمایی کرده و بر روی آن تمرکز کنند. دوربین های چند سنسوری نیز انتخاب خوبی هستند؛ زیرا می توانند میدان دید تا 360 درجه را ثبت کنند و در شرایط کم نور موثر باشند. می توان در این مکان ها از دوربین های پلاک خوان نیز استفاده کرد که به شما گزارش کاملی از پلاک های عبوری از مقابل دوربین می دهند.

 دوربین مدار بسته در محل مراجعه ارباب رجوع

محل رفت و آمد و مراجعه ارباب رجوع بسته به نوع کسب و کار شما اهمیت زیادی برای نصب دوربین مداربسته دارد. قسمت پذیرش نمونه ای از این مکان هاست که با توجه به ورود افراد مختلف، مستعد بروز اختلاف و مزاحمت است. دوربین‌های مداربسته نصب شده در پذیرش، به تیم حراست برای شناسایی افراد ناشناس یا مشکل ساز کمک می کنند. 

نکات: دوربین های داخلی سقفی، با زاویه دید مناسب و کیفیت تصویر بالا انتخابی مناسب برای نصب در محل های پر رفت و آمد هستند. دوربین های هوشمند نوین مثل دوربین آیمو، به هوش مصنوعی تجهیز شده و می توانند چهره افراد را شناسایی و ثبت کنند.

دوربین های تشخیص چهره در محیط های اداری حفاظت شده

حال که حرف از دوربین تشخیص چهره شد، به این نکته نیز اشاره کنیم که دوربین های تشخیص چهره، در محیط های ادارای یا کمپانی هایی که ورود و خروج افراد در آنها کنترل شده است و ورود افراد ناشناس ممنوع است، بسیار محبوبیت دارند. این دوربین ها چهره افرادی که مجاز به ورود هستند را ذخیره کرده و با ورود افراد ناشناس هشدار می دهند. دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی در ایران عبارت اند از: دوربین مداربسته داهوا، دوربین آیمو، دوربین هایک ویژن و دوربین شیائومی.

Picture5

صندوق ها و یا محل های انتقال پول

اهمیت نصب دوربین مداربسته در این مکان ها محرز است؛ اما یک دوربین بی کیفیت که جزئیات مبالغ پول نقد را نشان نمی دهد، کمک چندانی در این مکان ها نخواهد کرد. کیفیت ضبط تصویر، مهم ترین نکته ایست که در انتخاب دوربین این محیط ها باید در نظر بگیرید. نکته مهم بعدی زاویه نصب دوربین است؛ اصولا بهتر است از دوربین های 360 درجه سقفی استفاده کنید؛ اما یک دوربین مکمل که چهره افراد را ثبت کند نیز مفید است.

نکات تکمیلی خرید دوربین مداربسته برای محیط کار

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که با توجه به ویژگی های متفاوت دوربین های مداربسته، به طور کلی پیش از خرید دوربین مدار بسته از خود بپرسید که چرا این مکان ها به دوربین نیاز دارند و من از دوربین مدار بسته این مکان چه انتظاراتی دارم؟ اهداف نظارتی، امنیتی و تهدیدات مکان مورد نظر من چیست؟

نکته مهم دیگر انتخاب تکنسین نصب با تجربه است که بتواند دوربین ها را در مکان، ارتفاع و زاویه مناسب نصب کند تا بالاترین پوشش منطقه با کمترین تعداد دروبین را داشته باشید. سیستم نظارت از راه دور نیز، یک سرویس مفید نظارتی است که در دوربین های تحت شبکه وجود دارد و می توانید آن را به عنوان یک گزینه مناسب در لیست انتخاب خود قرار دهید.

منبع: ایلنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.