دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

چهار واقعیت در مورد سیستم تهویه مطبوع خودرو که شاید نمی دانید!

شاید سیستم تهویه مطبوع، آن بخشی از خودرو باشد که تا زمانیکه دچار مشکل نشود زیاد به آن فکر نمی کنیم. این سیستم ها نقش بسیار مهمی در تجربه رانندگی لذتبخش و راحت ایفا می کنند؛ پس مطمئنا تخصیص کمی از وقت خود به یادگیری بیشتر در مورد آنها ارزشش را خواهد داشت. آشنایی بیشتر با سیستم تهویه خودرو، یعنی جلوگیری از مشکلات بیشتر!

کمپرسور خودروهای پرترددی همچون پراید و انواع مدل پژو به مراتب نسبت به دیگر خودروها، بیشتر دچار مشکل می شوند. به همین دلیل است که خرید، تعویض و قیمت موتور کولر پراید و پژو 405 یا 206 و... در فروشگاه های آنلاین، یکی از پر جستجوترین موضوعات در میان کاربران است. با مراقبت بهتر از سیستم تهویه مطبوع پراید یا پژو خود، می توانید تا میزان زیادی در هزینه های نگهداری خودرو صرفه جویی کنید. ای سی خودرو در این راهنمای ساده و آسان حقایقی در مورد سیستم تهویه خودرو با شما در میان می گذارد که احتمالا تا به حال نمی دانستید! این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید از همه نکاتی که به سرعت عمل شما در نگهداری از خودروی شما کمک می کنند، آگاه شده اید.

نگهداری منظم و دائم

آیا می دانستید که سیستم تهویه مطبوع خودروی شما نیاز به نگهداری و سرویس دهی منظم دارد؟ انجام این کار فقط محض اطمینان از عدم مسدودی بخاطر گرد و غبار و ذرات دیگر نیست، بلکه به عملکرد بهینه آن نیز کمک می کند. هرچند این کار مهم است، اما چندان دشوار نخواهد بود.

معاینه فنی شامل سرویس سیستم تهویه نمی شود!

بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند سرویس تهویه مطبوع خودرو در خدمات معمول معاینه فنی گنجانده شده است؛ در اکثر مواقع، اینطور نیست.

معاینه فنی و حتی تعمیرگاه های معمولی، تجهیزات و تخصص لازم برای انجام این کار را ندارند. در نتیجه، یافتن یک متخصص با تجربه برای بررسی سیستم تهویه خودرو، باید در لیست برنامه های شما قرار بگیرد. خوشبختانه، این موضوع یک فرآیند ساده است؛ بنابراین لازم نیست نگران باشید که برای مدت طولانی بدون ماشین خود بمانید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه سیستم تهویه خودروی شما چند وقت یکبار نیاز به سرویس و معاینه دارد، به دفترچه راهنمای خودرو آن مراجعه کنید.

استفاده از سیستم تهویه مطبوع در تمام فصول

بسیاری از مردم به دلایل واضح از سیستم های تهویه هوای خودرو خود در فصل های سرد استفاده نمی کنند. هرچند استفاده منظم از آن برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، مهم است. استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودرو را حداقل یک بار در هفته به عادت تبدیل کنید. به شما اطمینان می دهیم انجام این کار به درست نگه داشتن همه قطعات، کمک خواهد کرد.

رفع مشکل رطوبت درون کابین خودرو

گاهی اوقات، لوله تخلیه در سیستم تهویه مطبوع خودرو شما ممکن است مسدود شود و این می تواند منجر به تجمع رطوبت و تراکم در وسیله نقلیه شما شود. این مساله می تواند در فصل های سرد به یک مشکل بزرگ تبدیل شود و ممکن است مجبور شوید برای داشتن دید کافی هنگام رانندگی، شیشه های جلو را دائما پاک کنید. برخی از مردم فکر می کنند که این امر اجتناب ناپذیر است؛ اما این واقعا اینطور نیست. با انجام یک سرویس منظم بر روی سیستم تهویه مطبوع خودرو، به راحتی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

به زبان ساده، این نکات، مورادی هستند که باید در مورد سیستم تهویه مطبوع خودروی خود بدانید و هم چنین چگونه همه چیز را همانطور که باید اجرا کنید. داشتن این دانش اولیه می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند. مشکلاتی که ممکن است شما را مجبور به خرید کمپرسور پژو 405 ساندن اصلی یا موتور کولر پراید کند! به لطف فعالیت های گسترده فروشگاه های آنلاین گزینه های خرید کمپرسور پژو 405 ساندن اصلی یا خرید موتور کولر پراید از ای سی خودرو مقابل شما قرار دارد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل، می دانید که برای دریافت راهنمایی می توانید روی مشاوره و پشتیبانی کارشناسان ای سی خودرو، که یک فروشگاه معتبر آنلانی در این زمینه است، حساب باز کنید! پس به سایت این مجموعه مراجعه کنید!