یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

از نصب دوربین مدار بسته در چه مکان هایی از محل کار نباید غافل شویم؟

از نصب دوربین مدار بسته در چه مکان هایی از محل کار نباید غافل شویم؟

 

دوربین مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی، امروز در همه مکان ها حتی در فضای داخلی منازل وجود دارند و اهداف نظارتی و امنیتی متفاوتی را دنبال می کنند؛ اما بدون شک یکی از مکان های استراتژیکی که نباید از نصب دوربین مداربسته در آن غافل شوید، محیط های کاری است. محل کار بیش از مکان های دیگر می تواند در معرض اختلافات و تنش هایی قرار گیرد که تنها تصاویر دوربین مدار بسته، راه حل آنهاست.

از آن جایی که ایمن نگه داشتن افراد، ساختمان ها و دارایی های یک شرکت حیاتی است؛ نصب دوربین مدار بسته در محل کار، دارای نکاتی است که رعایت آن ها می تواند کارایی آن را افزایش دهد. به همین دلیل است که خرید دوربین مدار بسته در این مکان ها باید با تحقیق و اطلاعات کافی همراه باشد. در ادامه، مکان های استراتژیک در محل کار برای نصب دوربین مدار بسته را معرفی کرده و نکات آن را شرح می دهیم.

نصب دوربین مدار بسته در انبارها

اگر در محیط کاری خود انبار نگهداری اجناس و تجهیزات دارید، قطعا به اهمیت نصب دوربین مدار بسته در جای جای انبار نگهداری خود واقف هستید؛ اما در نظر داشته باشید دوربین مداربسته در انبار تنها با هدف جلوگیری از سرقت یا پیگیری آن نصب نمی شود؛ بلکه هنگام مغایرت موجودی و مسائلی از این قبیل می تواند کمک کننده باشد. اتاق های بایگانی اسناد نیز اهداف نظارتی مشابهی را دنبال می کنند.

نکته: برای انبار ها و اتاق های اسناد بهتر است از دوربین هایی که در روز و شب، رزولوشن بالایی دارند استفاده کنید تا جزئیات محصولات و اوراق به خوبی قابل مشاهده باشد. فناوری تشخیص چهره و حرکت دوربین امنیتی نیز بسیار مهم و کمک کننده است.

اتاق های سرور و نکات نصب دوربین مداربسته در آن

با توجه به اینکه اتاق‌های سرور اغلب بسیار تاریک هستند، باید از دوربین‌هایی با کاهش نویز دیجیتال دو بعدی یا سه بعدی یا نور مادون قرمز استفاده کرد تا بهترین کیفیت تصویر ثبت شود. هر چه اطلاعات مهم تری در سرور های خود نگهداری می کنید، قابلیت های تشخیص چهره و حرکت اهمیت بیشتری می یابند.

Picture4

نکته: اگر تجهیزات ضبط دوربین مداربسته را نیز در این مکان نگهداری می کنید، پروتکل های امنیتی را در این فضا بیشتر رعایت کنید. برای جلوگیری از تشخیص سریع اتاق توسط سارقین، تابلو اتاق سرور را پشت در اتاق سرور نچسبانید!

نصب دوبین مداربسته در ورودی ها و خروجی ها

دوربین های مداربسته باید در تمامی ورودی ها و خروجی های محل کارشما نصب شوند. حتی ورودی و خروجی های پله های اضطراری و هر مکان دیگری که احتمال ورود غیر مجاز وجود دارد.

نکات:  این دوربین ها باید دور از تابش مستقیم منابع نوری نصب شوند تا بتوانند تصاویر واضحی از جزئیات و چهره ها ارائه دهند. دید در شب این دوربین ها نیز اگر در فضای بسته و بسیار کوچک نصب می شوند، نباید از نوع وارم لایت باشند؛ چرا که برگشت نور چراغ های دید در شب وارم لایت، تصویر را محدود می کند. در محیط های باز نیز، دید در شب باید برد بیشتری را پوشش دهد. همچنین بهتر است این دوربین ها به راحتی دیده شده و قابل تشخیص باشند. دوربین های بالت هم گزینه مناسبی هستند؛ زیرا از نظر اندازه بزرگ بوده و هم برای فضای بیرونی مناسب اند و دربرابر آفتاب، باران، برف و گرد و خاک مقاوم هستند.

نصب دوربین مداربسته پارکینگ های ماشین

پارکینگ ها می توانند مکانی محبوب برای سرقت و یا خرابکاری باشند. دوربین های PTZ (Pan Tilt Zoom) اغلب انتخاب خوبی برای نصب در پارکینگ خودرو هستند؛ زیرا درجه بالایی از نظارت را از یک نقطه ارائه می‌کنند و می‌توانند در زمان واقعی، روی پلاک‌های خودرو بزرگ‌نمایی کرده و بر روی آن تمرکز کنند. دوربین های چند سنسوری نیز انتخاب خوبی هستند؛ زیرا می توانند میدان دید تا 360 درجه را ثبت کنند و در شرایط کم نور موثر باشند. می توان در این مکان ها از دوربین های پلاک خوان نیز استفاده کرد که به شما گزارش کاملی از پلاک های عبوری از مقابل دوربین می دهند.

 دوربین مدار بسته در محل مراجعه ارباب رجوع

محل رفت و آمد و مراجعه ارباب رجوع بسته به نوع کسب و کار شما اهمیت زیادی برای نصب دوربین مداربسته دارد. قسمت پذیرش نمونه ای از این مکان هاست که با توجه به ورود افراد مختلف، مستعد بروز اختلاف و مزاحمت است. دوربین‌های مداربسته نصب شده در پذیرش، به تیم حراست برای شناسایی افراد ناشناس یا مشکل ساز کمک می کنند. 

نکات: دوربین های داخلی سقفی، با زاویه دید مناسب و کیفیت تصویر بالا انتخابی مناسب برای نصب در محل های پر رفت و آمد هستند. دوربین های هوشمند نوین مثل دوربین آیمو، به هوش مصنوعی تجهیز شده و می توانند چهره افراد را شناسایی و ثبت کنند.

دوربین های تشخیص چهره در محیط های اداری حفاظت شده

حال که حرف از دوربین تشخیص چهره شد، به این نکته نیز اشاره کنیم که دوربین های تشخیص چهره، در محیط های ادارای یا کمپانی هایی که ورود و خروج افراد در آنها کنترل شده است و ورود افراد ناشناس ممنوع است، بسیار محبوبیت دارند. این دوربین ها چهره افرادی که مجاز به ورود هستند را ذخیره کرده و با ورود افراد ناشناس هشدار می دهند. دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی در ایران عبارت اند از: دوربین مداربسته داهوا، دوربین آیمو، دوربین هایک ویژن و دوربین شیائومی.

Picture5

صندوق ها و یا محل های انتقال پول

اهمیت نصب دوربین مداربسته در این مکان ها محرز است؛ اما یک دوربین بی کیفیت که جزئیات مبالغ پول نقد را نشان نمی دهد، کمک چندانی در این مکان ها نخواهد کرد. کیفیت ضبط تصویر، مهم ترین نکته ایست که در انتخاب دوربین این محیط ها باید در نظر بگیرید. نکته مهم بعدی زاویه نصب دوربین است؛ اصولا بهتر است از دوربین های 360 درجه سقفی استفاده کنید؛ اما یک دوربین مکمل که چهره افراد را ثبت کند نیز مفید است.

نکات تکمیلی خرید دوربین مداربسته برای محیط کار

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که با توجه به ویژگی های متفاوت دوربین های مداربسته، به طور کلی پیش از خرید دوربین مدار بسته از خود بپرسید که چرا این مکان ها به دوربین نیاز دارند و من از دوربین مدار بسته این مکان چه انتظاراتی دارم؟ اهداف نظارتی، امنیتی و تهدیدات مکان مورد نظر من چیست؟

نکته مهم دیگر انتخاب تکنسین نصب با تجربه است که بتواند دوربین ها را در مکان، ارتفاع و زاویه مناسب نصب کند تا بالاترین پوشش منطقه با کمترین تعداد دروبین را داشته باشید. سیستم نظارت از راه دور نیز، یک سرویس مفید نظارتی است که در دوربین های تحت شبکه وجود دارد و می توانید آن را به عنوان یک گزینه مناسب در لیست انتخاب خود قرار دهید.

منبع: ایلنا

تفاوت انواع دوربین مداربسته چیست؟

اگر تا به حال به دنبال خرید و نصب دوربین مدار بسته در فضای خاصی بوده اید، احتمالا نام انواع دوربین های امنیتی را شنیده اید و پرسش های زیادی درباره این دوربین ها در ذهن شما به وجود آمده است.

تفاوت دوربین های آنالوگ و تحت شبکه چیست؟ تفاوت ظاهری دوربین های دام، اسپیددام و بالت چه تاثیری در عملکرد آنها دارد؟ کدام یکی از این دوربین ها گزینه بهتری است؟ در چه فضاهایی می توان از این دوربین ها استفاده کرد؟ با توضیحاتی که در ادامه این مقاله بیان می کنیم، تمامی این سوالات را پاسخ خواهیم داد.

در واقع بررسی این دوربین ها به شما کمک می کند با شناخت ویژگی ها و مشخصات این دوربین های امنیتی و مقایسه آنها با یکدیگر، بر اساس نیاز خود بهترین سیستمی که می تواند امنیت را به طور کامل در محیط شما برقرار کند را تشخیص داده و انتخاب کنید.

دوربین های امنیتی بر چه اساسی دسته بندی می شوند؟

دوربین مداربسته، راه حلی برای نظارت بر ساختمان ها، فضاهای عمومی و به طور کلی همه محیط هایی است که انسان در آن حضور دارد و از این نظر نقش مهمی در امنیت با دقت بالا ایفا می کند. از آن جایی که این کاربرد در طیف گسترده ای از فضاها مورد استفاده است، انواع متفاوتی از این دوربین ها بر اساس شرایط مختلف طراحی می شوند؛ در نتیجه چه از نظر تکنولوژی و چه شکل ظاهری، مدل های مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که بر اساس این تفاوت ها در دسته های مختلفی قرار گرفته و کاربردهای مختلفی هم دارند.

آن چه که معمولا باعث ایجاد مشکل در انتخاب این دوربین ها می شود، نادیده گرفتن این تفاوت ها و در واقع عدم توجه به انواع این دوربین ها است. در ادامه دوربین های امنیتی را از نظر فناوری و نیز طراحی ظاهری مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر تا به حال به دنبال خرید و نصب دوربین مدار بسته در فضای خاصی بوده اید، احتمالا نام انواع دوربین های امنیتی را شنیده اید و پرسش های زیادی درباره این دوربین ها در ذهن شما به وجود آمده است.

تفاوت دوربین های آنالوگ و تحت شبکه چیست؟ تفاوت ظاهری دوربین های دام، اسپیددام و بالت چه تاثیری در عملکرد آنها دارد؟ کدام یکی از این دوربین ها گزینه بهتری است؟ در چه فضاهایی می توان از این دوربین ها استفاده کرد؟ با توضیحاتی که در ادامه این مقاله بیان می کنیم، تمامی این سوالات را پاسخ خواهیم داد.

در واقع بررسی این دوربین ها به شما کمک می کند با شناخت ویژگی ها و مشخصات این دوربین های امنیتی و مقایسه آنها با یکدیگر، بر اساس نیاز خود بهترین سیستمی که می تواند امنیت را به طور کامل در محیط شما برقرار کند را تشخیص داده و انتخاب کنید.

دوربین های امنیتی بر چه اساسی دسته بندی می شوند؟

دوربین مداربسته، راه حلی برای نظارت بر ساختمان ها، فضاهای عمومی و به طور کلی همه محیط هایی است که انسان در آن حضور دارد و از این نظر نقش مهمی در امنیت با دقت بالا ایفا می کند. از آن جایی که این کاربرد در طیف گسترده ای از فضاها مورد استفاده است، انواع متفاوتی از این دوربین ها بر اساس شرایط مختلف طراحی می شوند؛ در نتیجه چه از نظر تکنولوژی و چه شکل ظاهری، مدل های مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که بر اساس این تفاوت ها در دسته های مختلفی قرار گرفته و کاربردهای مختلفی هم دارند.

آن چه که معمولا باعث ایجاد مشکل در انتخاب این دوربین ها می شود، نادیده گرفتن این تفاوت ها و در واقع عدم توجه به انواع این دوربین ها است. در ادامه دوربین های امنیتی را از نظر فناوری و نیز طراحی ظاهری مورد بررسی قرار می دهیم.

تکنولوژی های متفاوت دوربین مداربسته

تکنولوژی های متفاوت دوربین مداربسته

اگر بین انتخاب دو دوربین تردید دارید، یکی از موارد مهمی که می تواند در این زمینه مفید باشد، توجه به تکنولوژی ساخت دوربین و دیگر فناوری هایی است که در تولید آن به کار رفته است. فناوری آنالوگ و تحت شبکه، دو نوع مهم از این دوربین ها هستند که خود به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شوند. تفاوت های زیادی میان این دوربین ها وجود دارد که شامل قابلیت اتصال به اینترنت، نظارت از راه دور و نیز کیفیت بهتر دوربین های تحت شبکه است.

تکنولوژی های خاص دیگری از دوربین هم مانند دوربین های بیسیم، خورشیدی، سیمکارت خور و نیز پلاک خوان وجود دارد که هر کدام به نوعی از دسته دوربین های دیجیتال یا IP هستند.

قابلیت دید در شب، فناوری های هوش مصنوعی مانند تشخیص حرکت و هشدار هوشمند خطر هم برخی دیگر از قابلیت هایی هستند که توسط متخصصان در این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با انواع دوربین از نظر شکل ظاهری

وقتی صحبت از انواع دوربین به میان می آید، دوربین های جذاب دیگری هم هستند که علاوه بر فناوری ها می توانند در شکل ظاهری خود نیز متفاوت باشند. این مدل ها، انواعی از این دوربین ها هستند و به صورت گسترده در ساختمان های مختلف نصب می شوند؛ این گسترش تا جایی است که احتمالا در هر نقطه ای از شهر یا هر ساختمان که بایستیم، زیر نظر نگاه تیزبین یکی از این دوربین ها خواهیم بود. این دوربین ها توسط برترین برندهای جهانی مانند داهوا و هایک ویژن عرضه می شوند. به طور مثال دوربین امنیتی اسپید دام داهوا یکی از بهترین نمونه های دوربین امنیتی با زاویه دید گسترده و کیفیت بسیار بالا است.

دوربین مناسب من کدام است؟

دوربین مناسب من کدام است؟

با وجود این اطلاعات درباره دوربین های امنیتی، شاید انتخاب گزینه درست از میان انبوه این دوربین ها دشوار به نظر برسد؛ اگر به درستی درباره نیاز امنیتی محیط خود، شرایط فیزیکی نصب و میزان اهمیت کیفیت تصاویر آگاهی داشته باشید، به سادگی می توانید بهترین و مناسب ترین دوربین را برای امنیت خود انتخاب کنید.

هم چنین اگر ساختمان شما دارای فضاهای بیشتری است، با استفاده از پکیج های دوربین امنیتی از برندهای معتبر مانند پکیج داهوا می توانید مجموعه ای از انواع دوربین را با قیمت اقتصادی تر دریافت کنید. برای این منظور می توانید از سایت مجموعه دوربین مارکت که یک فروشگاه آنلاین معتبر در این زمینه است، بازدید کنید.

منبع: ویرگول

منظور استراتژی مایکروسافت CRM چیست؟

استراتژی مایکروسافت CRM روشی تعریف شده برای استفاده از ویژگی های مختلف سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM برای پیشبرد کسب و کار شما است. استراتژی های مایکروسافت CRM به طور گسترده ای بر اساس جزئیات کسب و کار منحصر به فرد شما و عملکرد آن متفاوت خواهد بود.

به طور کلی، یک استراتژی بازاریابی الکترونیکی و مدیریت ارتباط با مشتری کارآمد تقریبا برای هر نوع تجارت مدرن یک ضرورت است. یک استراتژی جامع مایکروسافت CRM نه تنها در ساده سازی عملیات های شرکت ها کمک می کند، بلکه آنها را با بینش و آگاهی ارزشمندی در مورد ترجیحات مشتریان خود توانمند می ‌سازد.

یک مثال موثر استراتژی مایکروسافت CRM ممکن است شامل یک خرده فروش آنلاین باشد که مشتریان خود را بر اساس داده های سابقه خرید تقسیم بندی می کند. این داده‌ ها می ‌توانند برای طراحی تبلیغات شخصی‌ سازی شده متناسب با شخصیت‌ های خریدار خاص یا ارائه توصیه ‌های محصول بر اساس ترجیحات فردی استفاده شوند.

با این حال، نقش مایکروسافت CRM در استراتژی کسب و کار به مدیریت تعامل با مشتری ختم نمی شود. CRM در رشد کلی و سودآوری یک کسب و کار نیز نقش مهمی ایفا می کند. شرکت‌ ها می‌توانند از سیستم مایکروسافت CRM امروزی برای شناسایی روندها و الگوها در رفتار مشتری استفاده کنند که می ‌تواند تعیین کننده تصمیمات توسعه یک محصول یا آشکار سازی فرصت هایی برای گسترش بازار، باشند.

کارشناسان رهسام تک با با ارائه یک برنامه کلی از نحوه توسعه استراتژی در مایکروسافت CRM، یک دیدگاه کلی از نیاز به انجام آن در اختیارتان قرار می دهند.

نحوه توسعه یک استراتژی مایکروسافت CRM

توسعه یک استراتژی قوی مایکروسافت CRM تجارت الکترونیک مستلزم برنامه ریزی و اجرای دقیق است. یک چارچوب استراتژی مایکروسافت CRM معمولی شامل چندین مرحله است:

  • تعریف اهداف کسب و کار
  • تعیین بخش های مخاطب هدف
  • شناسایی کانال های ارتباطی
  • تنظیم شاخص های کلیدی عملکرد KPI))
  • نظارت مستمر بر پیشرفت

شرکت‌ ها اغلب از ابزارهای بازاریابی الکترونیکی در کنار مایکروسافت CRM برای ارسال ایمیل‌ های هدفمند یا پیشنهادات شخصی سازی ‌شده بر اساس رفتار مصرف ‌کننده، استفاده می ‌کنند.

نمونه های استراتژی مایکروسافت CRM

  • یک شرکت بیمه که سن مشتریان را برای استفاده از سیاست ‌های ارائه خدمات درمانی بلند مدت در سن ۵۰ سالگی بررسی می‌ کند.
  • یک شرکت فروش پنل خورشیدی که از سن نصب پنل برای تعیین زمان تماس با خدمات تعمیر و نگهداری و تعویض استفاده می کند
  • یک دفتر مراقبت های بهداشتی که یادآوری قرار ملاقات را از طریق ایمیل و متن اتوماسیون می کند
  • یک شرکت تجارت الکترونیک که از داده های تاریخچه خرید مشتری برای شناسایی روندها در رفتار مصرف کننده استفاده می کند

استراتژی مایکروسافت CRM مناسب برای شما

مطمئنا کسب و کار شما همانند هر کسب و کار دیگری، منحصر به فرد است. مایکروسافت CRM یک CRM مدرن است که با سفارشی سازی آن طبق برنامه های شرکتی، می توانید اهداف بالاتری را در نظر بگیرید. با دریافت مشاوره CRM مایکروسافت و اعمال آنها در طرح های استراتژیک کسب و کار خود، مطمئنا مسیری هموارتر در دستیابی به اهدافتان خواهید داشت.

آیا همچنان برای همگام سازی مایکروسافت CRM با استراتژی های سازمانی خود، با مشکل مواجه هستید؟ همین الان با کارشناسان رهسام تک تماس بگیرید!